Fandom

Code Lyoko Wiki

Laura Gauthier

131sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Laura Gauthier
Laura.png
Hahmotiedot
Muut nimet Neiti Einstein
Hiusten väri Vaalea
Muuta
Ääninäyttelijät Pauline Serieys (ranska)
Ensiesiintyminen Neiti Einstein

Laura Gauthier on tyttö, joka tulee Kadicin kouluun uutena oppilaana viidenellä kaudella. Hän on samalla luokalla Jeremyn, Oddin, Ulrichin ja Aelitan kanssa, ja on Jeremyn tavoin älykkö ja yksi luokkansa parhaista.

Luonne Muokkaa

Laura on kiinnostunut videopelien ohjelmoinnista ja virtuaalimaailmoista. Laura on fiksu, utelias ja kunnianhimoinen, ja hänen älykkyytensä on samaa tasoa Jeremyn ja Aelitan kanssa. Hän viettää paljon aikaa kirjastossa opiskelemassa, ja hän lukeekin paljon ja opiskelee ahkerasti. Hän on valmis käyttämään likaisiakin keinoja oman etunsa takaamiseksi.

Historia Muokkaa

Laura nähdään ensimmäisen kerran jaksossa Neiti Einstein, kun hän kiinnostuu Lyoko-sotureiden puuhista osatessaan yhden laskun tunnilla Jeremyä paremmin. Hän seuraa ryhmää tehtaalle ja auttaa heitä pelastamaan Yumin. Aelita ei kuitenkaan halua Lauraa mukaan joukkoon, joten hänen muistinsa pyyhitää paluulla menneisyyteen.

Myöhemmin Lyoko-soturit huijaavat Lauran auttamaan. He palaavat taas menneisyyteen, mutta koska Laura oli onnistunut salaa peukaloimaan Paluu menneisyyteen -ohjelmaa, hän ei menettänytkään muistiaan. Lyoko-soturit päättivät kuitenkin pitää Lauran mahdollisimman ulkopuolella asioistaan.

Ajan myötä Laura auttaa Lyoko-sotureita paljon. Kerran hänet lähetetään jopa melkein Lyokoon, mutta tilanne saadaankin pelastettua ennen sitä.

Laura ja Jeremy saavat luotua viruksen, joka voisi tuhota X.A.N.A.:n. Kyseinen virus kuitenkin tuhoaisi myös Kuoren, joka on Aelitan ainoa yhteys äitiinsä, joten Lyoko-soturit ovat päättäneet olla käynnistämättä virusta ihan vielä. Laura ei kuitenkaan pidä ajatuksesta, ja suostuttelee Williamin auttamaan itseään. Hän lähettää Williamin Kuoreen asentamaan virusta, muttei olekaan niin taitava supertietokoneen käsittelyssä kuin kuvitteli, eikä onnistunut virtualisoimaan Megapodia. Meduusa nappaa Williamin ja Yumi saa selville Lauran tekoset ja kutsuu muut. Yhdessä joukkio saa Williamin pelastettua, mutta päättävät potkia Lauran ryhmästä. Laura luulee, ettei hänen muistiaan voi pyyhkiä, mutta Jeremy on onnistunut tekemään päivitetyn version Paluusta menneisyyteen, joka pyyhkii myös Lauran muistin. Laura ei uskoisi Jeremyn tekevän niin, mutta tämä käynnistää kuin käynnistääkin päivitetyn aikahypyn pyyhkien Lauran muistot kaikesta Lyokoon liittyvästä.

Trivia Muokkaa

  • Odd pitää Lauraa kuin Jeremyn naispuolisena alter egona; molemmilla on vaaleat hiukset ja he ovat tarpeeksi älykkäitä ymmärtämään mm. supertietokoneen toiminnan kvanttifysiikkaa.

Galleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki