Fandom

Code Lyoko Wiki

Skidbladnir

131sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia2 Share
Skidi.png

Skidbladnir tai lyhyesti vain Skidi on Jeremyn ja Aelitan luoma virtuaalinen sukellusvene. Sen avulla Lyoko-soturit pystyvät menemään Digimereen ja etsimään X.A.N.A.:a verkosta.

Nimi Muokkaa

Kun Skidbladnir oli vasta tekovaiheessa, ehdotti Odd, että se nimettäisiin Melanieksi, joka on hänen entisen tyttöystävänsä nimi. Nimi toimi kyllä Skidin koodinimenä ennen sen valmistumista, mutta alus sai lopulta nimen Skidbladnir. Skidbladnir (muinaisnorjaksi Skíðblaðnir) on viikinkitaruissa tunnetun aluksen nimi. Kyseinen alus saattoi purjehtia vaikka maan päällä ja pääsi aina määränpäähänsä. Aelita löysi nimen Erakkomajalla olleesta viikinkitarukirjasta, jota Waldo oli lukenut Aelitalle aina iltaisin tämän ollessa lapsi.

Sijainti ja ominaisuuksia Muokkaa

Siirtopisteet.png

Lyoko-soturit siirtopisteillä.

Skidbladniriä pidetään Skidin telakalla Vitossektorissa. Telakalle pääsee hissiä pitkin. Skidiin sisälle Lyoko-soturit pääsevät menemällä siirtopisteille, jotka ovat Skidin vieressä. Aelita on aluksen pilotti ja ohjaimossa, kun taas Ulrich, Odd, Yumi ja William sen oheessa olevissa pienissä Nav Skideissä. Aseistetut Nav Skidit voidaan irroittaa itse aluksesta, jotta X.A.N.A.:n hirviöiden tuhoaminen olisi helpompaa ja nopeampaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki