FANDOM

Subdigitals

Subdigitals (aiemmin Subsonics) on teknoyhtye, joka esiintyy muutaman kerran Code Lyokossa. Bändi on julkaissut CD:n "Code Lyoko Featuring Subdigitals" sekä ranskaksi, että englanniksi. Subdigitals on Lyoko-sotureiden suosikkibändi, ja heidän musiikkiaan kuullaan usein sarjan aikana.

Musiikki Muokkaa

Subdigitalsit ovat tehneet musiikkia sarjaan, mm. kausilla 2-4 lopputunnuksena soineen Break Awayn. Sarjassa kuullaan myös muita heidän laulujaan, jotka löytyvät myös Code Lyoko Featuring Subdigitals -levyltä.

KappaleetMuokkaa

Levyllä on myös Code Lyokon tunnuskappale A World Without Danger (Un monde sans danger).

Jäsenet Muokkaa

Esiintymiset sarjassa Muokkaa

Subdigitalsit mainitaan useita kertoja toisella ja kolmannella kaudella, tosin nimellä Subsonics.

Chris esiintyy neljännellä kaudella jaksossa Ensimmäinen näytös. Hän etsii lämppäriä bändin keikalle, ja löytääkin yhden taidokkaan: Aelitan.

Myöhemmin Subdigitalsit esiintyvät jaksossa Tehokurssi, jossa he päättävät finalistien välillä, kuka saisi lämmittäjäesiintyjän paikan. Voittajaksi nousi Aelita.

Heidän keikkansa on jaksossa Musiikki rauhoittaa pedon, jossa myös Aelita esiintyy. Heidän kappaleitaan kuullaan jakson aikana useita.

Trivia Muokkaa

  • Chrisin mukaan levy-yhtiö pakotti heitä vaihtamaan nimensä Subdigitalseiksi.
  • Bändin jäsenten nimet, manageri Sophien mukaan lukien, tulevat muutamien Code Lyokon tekijöiden nimistä:
    • Chris tulee Christophe di Sabatinolta, tuottaja.
    • Nico tulee Nicolas Atlanilta, myös tuottaja.
    • Ben tulee Benoît di Sabatinolta, tuottaja.
    • Sophie tulee kai Sophie Decroisettelta, kirjoituksen ohjaaja.
    • Chris, Nico ja Ben myös näyttävät oikean elämän vastineiltaan.
  • Subdigitalsin nähdään myös sarjakuvassa Yumi, Subdigitals Groupie, jossa Subdigitals etsii tanssijaa heidän musiikkivideoonsa.
  • Piirretyn Subdigitalsin kuvaa näkyy Aelitan profiilisivulla sosiaalisessa mediassa Code Lyoko: Evolutionin jaksossa Itsepäinen soturi.