Fandom

Code Lyoko Wiki

Torni

131sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentti1 Share
Torni.png

Neutraali torni metsäsektorissa.

Tornit ovat Lyokossa sijaitsevia rakennelmia. Ne voidaan mm. "aktivoida", ja niiden sisällä olevasta käyttöliittymästä pystyy hallinnoimaan joitain Lyokon asioita.

Sijainti ja ominaisuudet Muokkaa

Jokaisessa sektorissa on kymmenen tornia lukuunottamatta Vitossektoria, jossa on vain yksi torni (Viidennellä tuotantokaudella sinne tulee toinenkin.) Sektorin reunimmaiset ovat Siirtotunneleita, joista pääsee muihin sektoreihin. Myös Kuoressa on torneja.

Tornien sisällä on kaksi tasoa. Ylemmällä tasolla on käyttöliittymä, jonne mm. de-aktivointiin vaadittava koodi syötetään. Tornit ovat hyvin hauraita.

Kaikki tornit ovat yhteydessä Vitossektoriin. Tornissa elämäpisteet palautuvat.

Aktivointi Muokkaa

Joka kerta kun X.A.N.A. hyökkää, se aktivoi tornin Lyokossa. Lyoko-soturit pystyvät pysäyttämään X.A.N.A.:n hyökkäyksen de-aktivoimalla aktivoidun tornin. 1. - 4. kausilla ainoastaan Aelita pystyi de-aktivoimaan tornit. Viidennellä tuotantokaudella kaikki paitsi William voivat de-aktivoida tornin lähdekoodien avulla.

Myös Jeremy pystyy aktivoimaan tornin omaan käyttöönsä, samoin kuin Franz Hopper. Tornia ympäröivän hehkun väri kertoo tornin tilasta:

Punainen - Torni on X.A.N.A.:n aktivoima.
Sininen - Torni on neutraali, aktivoimaton.
Vihreä - Torni on supertietokoneen hallinnassa, Jeremyn aktivoima.
Valkoinen - Toisinaan valkoinen torni merkitsee Franz Hopperin aktivoimaa, toisinaan siirtotunnelia. Joskus myös neutraalit tornit on esitetty valkoisina.

De-aktivointi ja kooditMuokkaa

Kausilla 1 - 4 ainoastaan Aelita pystyi de-aktivoimaan tornit syöttämällä aktivoidun tornin käyttöliittymään koodin LYOKO. Aikahypyllä ei voi de-aktivoida tornia.

Syöttämällä XANA -koodin siirtotunneliin pystyy poistamaan sen sektorin, jossa torni on. MAA -koodilla Jeremy materialisoi Aelitan Maahan ensimmäisellä ja toisella kaudella.

Triviaa Muokkaa

  • Tornit ovat täysin erinäköisiä viidennellä tuotantokaudella.

Galleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki