Fandom

Code Lyoko Wiki

Vitossektori

131sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentti1 Share
Vitossektori
Vitossektori.png
Sektori numero 5
Lämpötila 10°C
Ensiesiintyminen Kartoittamaton alue

Vitossektori (joskus myös Karthago) on nimensä mukaisesti Lyokon viides sektori.

Vitossektori on kuin suuri, sininen pallo. Sinne pääsee muista sektoreista menemällä sektorin reunalle ja kirjoittamalla supertietokoneeseen koodin SCIPIO. Myöhemmin Jeremy oppii kuitenkin virtualisoimaan Lyoko-soturit suoraan Vitossektorin areenalle.

Areenalta aukeaa ovi sektorin sisuksiin, josta taas pääsee sektorin ulkokuorelle, Taivaan kupoliin.

Vitossektorin alueet Muokkaa

  • Areena - Paikka, jonne Vitossektoriin mennessä päädytään ensimmäisenä, ja josta johtaa käytävä sektorin sisäosiin.
  • Ydinalue - Sektorin sisäosat. Ennen kuin sektori luotiin uudestaan, piti kyseisellä alueella painaa puolentoista minuutin sisällä sinne saapumisesta X.A.N.A.:n merkin muotoista avainta, jotta sektorissa pääsisi eteenpäin. Ydinalue on lähes joka kerta erilainen.
  • Hissi - Hissi kulkee ydinalueen ympärillä. Sitä pitkin pääsee Taivaan kupoliin. Skidin telakalle on myös oma hissinsä.
  • Taivaan kupoli - Taivaan kupoli on alue, missä varsinainen sektori leijuu. Siellä olevasta liittymästä pääsee käsiksi X.A.N.A.:n dataan.
  • Sydän - Sydän on Lyokon tärkein osa. Halliin, jossa Sydän sijaitsee, pääsee Taivaan kupolista sektorin alapuolelta. Jos Sydämen tuhoaa, koko Lyoko tuhoutuu.

Galleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki